maanantai 24. maaliskuuta 2014

Mahdollista vain minulle!

Vaaka taas käytössä

Vihdoin sain viikonloppuna ostettua vaakaan uudet patterit ja näin helposti sitä ihminen osaa huijata itseään. Olin ajatellut, etten ole painoa kerännyt, kun vyötärönympärys on pysynyt melkolailla samana. Mutta kaikki farkut eivät ole mahtuneet kuitenkaan päälle. Miksiköhän?! Kävin nimittäin vaa'alla ja olen neljässä kuukaudessa kerännyt massaa 3 kiloa!

Vain minä onnistun näillä päivittäisillä liikunnoilla keräämään lisää painoa. Oikeasti. Kolme ylimääräistä kiloa on 21 000 ylimääräistä kaloria. Kun liikun keskimäärin 500 kaloria/päivä, miten ihmeessä minä voin kerätä painoa? Tässäpä olisi jollekin visainen pulma! Ei mun syömiset niin retuperällä ole olleet. Jos olen syönyt esimerkiksi karkkipussin viikossa, sillä ei tuota massaa kyllä kerätä. Ja tälle vuodelle en ole edes juonut alkoholia kuin kolmesti koko aikana, ja kahdella kerralla niistä max 3 lasia punaviiniä...

No mitä sitten viime viikko osoitti, kun ruokapäiväkirjaa pidin? No se kertoi sen, että minä olen peruspäivinä syönyt 1500 kaloria. Onko se paljon vai vähän näillä liikunnoilla? Ehkä minun pitäisi rohkeasti syödä vähän enemmän. Viikonloppuna kyllä söin oikeaa ruokaa enemmän, herkkuihin en ole sortunut. Tai no perjantaina söin tytön suussaan käyttämät kaksi karkkia (nam, nam :P)

No tämän päivän lukema vaa'alla 68,7 kiloa (ja pituutta 171). Tästä mennään toivottavasti alaspäin kohti sitä bikinikuntoa!

2 kommenttia:

  1. Kiva kun kommentoit meidän blogiin niin löysin tän sinun! Lueskelin jonkun verran ja tutulta kuulostaa. Mä en painoa enään kyttää, se on se 50-52kg (pituus156cm). Nyt on vaan peili "mittanauhana". Mulla kanssa tuo että syönkö aina tarpeeksi???
    Meillä aika samanlainen elämän tilanne, mulla kanssa kaksi lasta ja kaksi koiraa. Agility harrastuksena, puntin ja juoksun lisänä :)
    Minusta sä näytät oikein hoikalta, itselläni on kiva pömppömaha kun vatsalihakset revenneet pitkältä matkalta toisistaan raskauksien aikana... Asia minkä kanssa vaan pitää elää.
    Muuten oletko tutustunut Kaisa Jaakkolan kirjoihin. Katso Jaakkolan sivut jos ei ole tuttua.

    VastaaPoista
  2. Kiva, kun tulit tänne! Taidat ollakin blogin ainoa lukija! Ja onhan tämä aika ankea pohja, kun en itsestäni ihan hirveästi halua kertoa, mikä tuntuu hassulta, kun on kyse kuitenkin blogista.
    Mulla on jenkkoja vaikka muille jakaa, niistä haluaisin eroon. Voi olla turha toivo, mutta yritetään.
    Kiitos vinkistä Kaisa Jaakkolan kirjoista, pitää tutustua!

    VastaaPoista